دسته بندی نشده
title

اولین تولیدکننده ورق‌های گالوانیزه ضخیم هستیم

۵ دی ۱۳۹۸
اولین تولیدکننده ورق‌های گالوانیزه ضخیم هستیم

مدیرعامل شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز:

اولین تولیدکننده ورق‌های گالوانیزه ضخیم هستیم با اینکه تعداد تولیدکنندگان ورق‌های گالوانیزه در کشور زیاد شده و به اعتقاد فعالان این بازار، تولید ورق در کشور مازاد است اما برخی معتقدند که جای خالی ورق‌های گالوانیزه خاص در کشور احساس می‌شود و تولیدکنندگان باید به سمت تولید و عرضه آن بروند. شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز که به تازگی به عرصه تولیدکنندگان ورق‌های گالوانیزه پیوسته، تولید ورق‌های گالوانیزه ضخیم را که در کشور امکان‌پذیر نبود، آغاز کرده است. در این رابطه خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» با مجید یاری‌گر، مدیرعامل شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز به گفت‌وگو نشسته است که شرح آن را در ادامه می‌خوانید:

توضیحاتی در خصوص وضعیت شرکت صنایع فولاد شهریار بفرمایید.

شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنعتی پارس ساختار است که یک واحد ذوب و تولید شمش فولاد در اختیار دارد. بنابراین از یک سو این شرکت تلاش می‌کند تمام حلقه‌های ناقص تولید فولاد خود را از مواد اولیه تا محصول نهایی یعنی مقاطع طویل فولادی تکمیل کند. از سوی دیگر با احداث واحد نورد سرد و تولید ورق آن، یک گام به تکمیل زنجیره مقاطع تخت نزدیک شود. در این رابطه، گروه صنعتی پارس ساختار یک برنامه پنج‌ساله را تدوین کرده است که گام به گام با آن پیش می‌رود.

شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز، ورق گالوانیزه را در ضخامت‌های مختلف تولید می‌کند و فعالیت خود را اخیرا آغاز کرده است. ظرفیت اسمی تولید این شرکت 100 هزار تن ورق گالوانیزه در سال است که با توجه به زمان اندکی که از راه‌اندازی گذشته، هنوز به این ظرفیت نرسیده‌ایم. ضمن اینکه خطوط تولید این شرکت، پتانسیل این را دارد که در آینده به ظرفیت 140 هزار تن در سال برسد.

این شرکت توانست برای نخستین بار در کشور ورق گالوانیزه بسیار ضخیم با ضخامت سه تا 3.5 میلی‌متر را به صورت استاندارد تولید کند. به طور کلی، ورق‌های گالوانیزه با ضخامت بیش از دو میلی‌متر در ایران بسیار کم تولید می‌شوند و هیچ تولیدکننده قادر به تولید ورق گالوانیزه با ضخامت 3.5 میلی‌متر در کشور نیست. ناگفته نماند که تولید ورق گالوانیزه با این ضخامت در خاورمیانه انجام نمی‌شود و شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز تنها تولیدکننده این محصول در منطقه خاورمیانه و آسیای میانه محسوب می‌شود.

برخی تولیدکنندگان ادعا می‌کنند که توانسته‌اند ورق گالوانیزه با ضخامت سه میلی‌متر را تولید کنند اما باید توجه داشت که این تولیدات، کیفیت مطلوب و استاندارد لازم برای مصرف‌کنندگان را نداشته و به همین دلیل تولید ورق ضخیم را ادامه ندادند. در حالی که صنایع فولاد شهریار تبریز توانست ضمن تولید ورق گالوانیزه ضخیم با کیفیت مطلوب، رضایت مشتریان را جلب و بازار بسیار خوبی را در این زمینه برای خود ایجاد کند.