دسته بندی نشده
title

گام بزرگ فولاد شهريار تبريز در سال جهش توليد براي تامين نياز صنايع پايين دستي ورق‏هاي گالوانيزه قابل تقدير است

۱۵ مرداد ۱۳۹۹
گام بزرگ فولاد شهريار تبريز در سال جهش توليد براي تامين نياز صنايع پايين دستي ورق‏هاي گالوانيزه قابل تقدير است

گام بزرگ فولاد شهريار تبريز در سال جهش توليد براي تامين نياز صنايع پايين دستي ورق‏هاي گالوانيزه قابل تقدير است .

حجت الاسلام والمسلمين محمدرضا ميرتاج‏الدينى نماينده مردم تبريز، اسكو و آذرشهر و نايب رئيس کميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي با حضور در هفدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت فولاد در تبريز ضمن بازديد از غرفه گروه صنعتي پارس ساختار با اشاره به توليد ورق‏هاي ضخيم گالوانيزه در شرکت صنايع فولاد شهريار تبريز گفت: گروه صنعتي پارس ساختار با مديريت علمي و ممتاز و جذب متخصصان کاربلد در حوزه‏هاي مختلف، يک گروه دانش بنيان در استان آذربايجان شرقي به شمار مي‏رود و شرکت صنايع فولاد شهريار تبريز گرچه يک شرکت نوپا محسوب مي‏شود اما به سبب اينکه از شرکت‏هاي زير مجموعه گروه صنعتي پارس ساختار است توانسته گام بزرگ و مهمي در سال جهش توليد براي تامين نياز صنايع پايين دستي ورق‏هاي گالوانيزه برداشته و در اين مسير موفق عمل کند و بي‏ترديد شايستگي و قابليت تقدير، حمايت و توسعه را دارد.

حجت الاسلام والمسلمين محمدرضا ميرتاج‏الدينى با بيان اينکه استمرار برگزاري چنين نمايشگاه‏هايي نيازهاي زيرساختي مورد نياز براي تقويت صنعت و توليد را نمايان مي‏کند، اظهار کرد: گرچه امسال به دليل وجود بيماري کرونا نمايشگاه با محدوديت‏هاي خاصي برگزار شد، اما برگزاري چنين نمايشگاه‏هايي براي شناسايي و معرفي توانمندي‏هاي کشور در حوزه فلزات و آهن آلات ضروري است.

نايب رئيس کميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي افزود: توليد و مصرف فولاد امروزه يکي از شاخص‏هاي اصلي توسعه يافتگي کشورها و جوامع به شمار مي‏آيد. حضور صنعت فولاد در يک منطقه بر فرآيند توسعه، فرهنگ، سطح دانش، اشتغال‏زايي، پژوهش، آموزش و تجارت آن منطقه تاثير بسزايي دارد. زندگي روزمره بشر با فولاد آميخته شده و صنايع فولاد در سازندگي، بازسازي و توسعه کشور سهم مهمي را ايفا مي‏نمايند.

رشد و تقويت صنعت فولاد در هر کشوري باعث رشد اقتصادي شده بر عکس ضعف در اين حوزه کشور را به سمت وابستگي هميشگي از نظر اقتصادي و صنايع مادر مي‏کشاند.

وي بر نياز صنعت فولاد به حمايت جدي براي قطع وابستگي‏هاي خارجي تاکيد و تصريح کرد: خوشبختانه آذربايجان شرقي جايگاه خوبي در حوزه تامين صنايع مورد نياز فولاد و همچنين صنايع پايين دستي آن در کشور دارد که شاخصه اصلي اين استان حضور بخش خصوصي در اين ميان است.

حجت الاسلام والمسلمين ميرتاج الدينى گفت: برنامه مهم در مجلس يازدهم با توجه به شعار سال رهبر معظم انقلاب به عنوان جهش توليد در سالجاري حمايت از سرمايه‏گذاري بخش خصوصي در راستاي ارتقاي توليد داخلي و توسعه کارآفريني است.

نماينده مردم تبريز، اسكو و آذرشهر در مجلس شوراى اسلامي گفت: از اولويت‏هاي مجلس نظارت بر رفع موانع از جمله تحريم‏هاي ظالمانه استکبار جهاني است که مانع توليد مي‏شود و بحث ديگر از بين بردن موانعي است که گاهي به خاطر خود تحريمي‏ها در مسير کسب و کار آسان در داخل کشور ايجاد مي‏شود.

وي ادامه داد: براي رسيدن به جهش توليد بايد در توليدات راهبردي از جمله فولاد با تزريق تامين مواد اوليه مورد نياز کارخانه‏هاي توليدي به پيشرفت‏هاي جدي برسيم تا اين صنايع با ظرفيت حداکثري فعاليت داشته باشند اين در حالي است که برخي از صنايع و کارخانه هاي توليدي در حال حاضر تنها با نصف ظرفيت موجود فعال هستند و تحقق اين امر نيازمند حمايت در تامين مواد اوليه است.

حجت الاسلام والمسلمين محمدرضا ميرتاج‏الدينى همچنين به موضوع سرمايه در گردش واحدهاي توليدي اشاره کرد و گفت: بازار سرمايه در حال حاضر به واسطه عرضه سهام خود در بازار سرمايه رونق نسبي مناسبي پيدا کرده و بايد مورد حمايت قرار گيرد و برخي صندوق‏هاي پروژه محور که نقدينگي‏شان نسبت به سال‏هاي گذشته افزايش قابل توجهي پيدا کرده اگر به سمت توليد و ايجاد اشتغال در حوزه‏هاي توليدي هدايت شود مي‏توان به تحقق مولفه هاي جهش اقتصادي در سايه توليد اميدوار شد.

وي با بيان اينکه رشد نقدينگي امسال نسبت به سال گذشته افزايش 34 درصدي را نشان مي‏دهد معتقد است اگر اين رشد به سمت توليد هدايت نشود و صرفا در فعاليت‏هاي کاذب اقتصادي تزريق شود بايد شاهد تورم و مشکلات اقتصادي ناشي از آن هم باشيم.

حجت الاسلام والمسلمين محمدرضا ميرتاج‏الدينى گفت: حمايت از واحدهاي توليدي در جهت تامين سرمايه چه از طريق عرضه سهام در بورس يا ارائه تسهيلات يک اصل مهم در راستاي حمايت از سرمايه گذاري بخش خصوصي با هدف رونق توليد محسوب مي‏شود.

وي ادامه داد: جهش توليد داراي چندين الزام اساسي است که از جمله آن‏ها مي‌توان به امنيت سرمايه‏گذاري، تمرکز بر مباحث خصوصي سازي و همچنين توجه به نقش بانک‌ها اشاره داشت.

مير تاج الديني با بيان اينکه بانک‌ها هم مي‌توانند نقش حمايتي داشته و هم مانعي سد راه بخش خصوصي باشند، گفت: اگر بانک‌ها خود وارد بنگاه‏داري شوند، بخش خصوصي قادر به فعاليت مؤثر نخواهد بود به همين دليل توجه به اين سه بخش، براي تحقق جهش توليد الزامي است.