دسته بندی نشده
title

توليد و مصرف فولاد، يکي از شاخص‌هاي اصلي توسعه يافتگي و صنعتي شدن کشورها است

۱۰ آذر ۱۳۹۸
توليد و مصرف فولاد، يکي از شاخص‌هاي اصلي توسعه يافتگي و صنعتي شدن کشورها است

نائب رئیس هیئت مدیره گروه صنعتي پارس ساختار

توليد و مصرف فولاد، يکي از شاخص‌هاي اصلي توسعه يافتگي و صنعتي شدن کشورها است

مدير ارشد اجرايى و نائب رئيس هيئت مديره گروه صنعتي پارس ساختار گفت: توليد و مصرف فولاد امروزه، يکي از شاخص‌هاي اصلي توسعه يافتگي و صنعتي شدن کشورها و جوامع به شمار مي‌آيد و کشورهاي صنعتي رقابت شديدي را براي ارتقاي جايگاه و ظرفيت توليد، نوآوري، خلاقيت، بهبود مزيت نسبي، سودآوري، بهبود فرآيند زنجيره توليد و دسترسي به بازارهاي هدف در پيش گرفته‌اند.

دکتر نوید نواده اباذر ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران هم با هدف تنوع بخشي به منابع درآمدي و عبور از اتکا بيش از اندازه به نفت و پتروشيمي توسعه صنعت فولاد را در برنامه‏هاي کلان توسعه دنبال مي کند. بر اساس گزارش‏هاي جهاني رشد توليد فولاد خام ايران در 10 ماهه نخست سال 2019 ميلادي به 2/6 درصد رسيد در حالي که توليد جهاني اين محصول شاهد رشد 2/3 درصدي بوده است. هدفي که در عين جديت و اهتمام با مشکلات و مسائل بنيادين مواجه است، اين مشکلات را مي‌توان در حوزه زيرساخت ها و تحريم، ناپيوستگي زنجيره توليد، فقدان استانداردهاي توليد، فقدان سياست‌هاي ترکيبي و بسته‌اي، عدم تجربه در همکاري هاي کنسرسيومي، سياست‌گذاري‌هاي سينوسي، عدم توجه به توانمندسازي نيروي کار و… مشاهده کرد.

دکتر اباذر با اشاره به اهميت توسعه صادرات غير نفتي بويژه در حوزة توليد فولاد گفت: زماني مي‌توان امکان جايگزيني اقتصاد فولادي به جاي اقتصاد نفتي را متصور بود که علاوه بر آگاهي از پتانسيل‌هاي موجود کشور براي رسيدن به اين نقطه، هدف‌گذاري و برنامه‌ريزي مدون وجود داشته باشد.

دکتر اباذر با اشاره به حضور گروه صنعتي پارس ساختار با هدف معرفي شرکت‌هاي ذوب نورد توانارام، صنايع فولاد شهريار تبريز و آشنارام در شانزدهمين نمايشگاه ايران متافو گفت: توانستيم در شرکت صنايع فولاد شهريار تبريز براي اولين بار در کل منطقه ضخيم ترين ورق گالوانيزه به ضخامت 3 ميليمتر را توليد و در اين نمايشگاه ارائه دهيم. وي ادامه داد: اين رول به روش كانتينوس گالوانايز ساخته شده كه در كشورهاى حوزة خليج فارس، CIS، قزاقستان و تركيه بي نظير بوده و تاکنون توليد نشده است.

دکتر اباذر، با اشاره به شرکت ذوب نورد توانارام، به عنوان يکي از شرکت‌هاي تابعه‌ي گروه صنعتي پارس ساختار، افزود: در اين واحد توليدي شمش هاى خاص فولادى و آلياژى و همچنين نبشي‌هاي صنعتي توليد مي‌شود که در ساخت دکل‌هاي انتقال نيرو در صنعت برق مورد استفاده قرار مي گيرند.

دکتر نويد نواده اباذر با بیان اینکه مهم ترين ويژگى گروه صنعتي پارس ساختار، خودساختگى آن است، بيان كرد: نهايت آمال ام به عنوان شخصى كه تحصيلاتش را تا مقطع دكترا خارج از ايران به سر برده و عاشق وطنش است و دوست دارد در مملكت خودش كار كند، اين است که به همراه مجموعه، مشكلات سر راه توليد و توسعه اين مجموعه را خودمان حل كنيم.