دسته بندی نشده
title

عرضه محصولات توليدي شرکت صنايع فولاد شهريار تبريز در بورس کالا

۳۱ مرداد ۱۳۹۹
عرضه محصولات توليدي شرکت صنايع فولاد شهريار تبريز در بورس کالا

عرضه محصولات توليدي شرکت صنايع فولاد شهريار تبريز در بورس کالا

صنعت فولاد در توليد، اقتصاد و صنعتي شدن کشور نقش مهم و کليدي دارد. اين صنعت در کشور از مرحله‏ي استخراج معدن تا توليد و مصرف، مشاغل متعددي ايجاد مي‏کند. اين مشاغل شامل بهره‏برداري از معدن توليد فولاد، سيستم حمل و نقل آموزش بايگاني، فراهم نمودن ماشين آلات و تجهيزات، مشاوره و به‏روزرساني خدمات پرسنلي و … است.

يکي از مهم‏ترين مزايا و منافع مهم در صنعت فولاد، ايجاد بازارهاي صادرات فولاد، توسعه و رونق اقتصاد کشور، فروش تکنولوژي و خطوط توليد و پشتيباني‏هاي فني و مهندسي است.

يکي از چالش‏هايي که دولت براي تثبيت و حفظ داشته‏هاي اقتصادي با آن روبروست، قيمت فولاد است.

مهم‏ترين عامل موثر در تعيين قيمت فولاد، بهاي ارز است. همچنين نوسان قيمت مواد اوليه، نسوز و مواد آلياژي وارداتي نيز به نوسانات بهاي ارز وابسته است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت براي کنترل بازار و نظارت بر عرضه محصولات از شهريورماه جاري توليدکنندگان فولاد را که در سامانه بهين ياب ثبت نام کرده‏اند مکلف به عرضه محصولات خود در بورس کالا کرده است تا از اين طريق و نظارت بر بازار عرضه و تقاضا موجب کنترل افزايش قيمت فولاد و نوسان شديد آن باشد.

در اين ميان شرکت صنايع فولاد شهريار تبريز يکي از شرکت‏هاي زير مجموعه گروه صنعتي پارس ساختار نيز با تبعيت از بخشنامه وزارت صمت عرضه محصولات ورق گالوانيزه خود در بورس کالا را آغاز کرده است.

مهندس مهران حاجي پور مديرعامل شرکت آشنارام که به عنوان شرکت بازرگاني گروه صنعتي پارس ساختار خريد و فروش محصولات و مواد اوليه شرکت‏هاي زير مجموعه گروه را برعهده دارد، با اعلام عرضه محصولات شرکت صنايع فولاد شهريار تبريز در بورس کالا گفت: بر اساس پيروي از دستورالعمل‏هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت تمامي محصولات توليدي شرکت صنايع فولاد شهريار تبريز از شهريورماه در بورس کالا براي فروش عرضه مي‏شود.

حاجي پور تاکيد کرد: با افتخار اعلام مي‏کنيم که پس از شرکت فولاد مبارکه که البته سهم عمده آن در بخش دولتي مي‏باشد شرکت صنايع فولاد شهريار تبريز اولين شرکت بخش خصوصي هست که تمام محصولات توليدي خود را در بورس کالا عرضه مي‏کند.

مديرعامل شرکت بازرگاني آشنارام گفت: اين شرکت از اوايل شهريورماه و به دنبال ابلاغ دستورالعمل وزارت صمت سريعا بستر‏هاي لازم براي حضور در بورس کالا را آماده و در سريع‏ترين زمان ممکن پس از تاييد از سوي سازمان بورس و کارگزاري‏هاي مربوطه اقدام به عرضه ورق‏هاي گالوانيزه توليدي شرکت صنايع فولاد شهريار تبريز در بورس کالا کرد.

وي ادامه داد: در طول هفته‏هاي گذشته شرکت صنايع فولاد شهريار تبريز در همه عرضه‏ها حضور داشته و تا پايان مهر ماه بيش از 7 هزار تن ورق گالوانيزه با ضخامت‏هاي مختلف را در بورس کالاعرضه کرده است.

مهندس حاجي پور با اشاره به ظرفيت توليد ورق گالوانيزه گرم با ظرفيت 140.000 تن در سال توسط شرکت فولاد شهريار تبريز گفت: جديدترين دانش فني، حرفه فوق درخصوص توليد ورق‏هاي گالوانيزه ضخيم در شرکت صنايع فولاد شهريار تبريز نصب و راه اندازي شده که ويژگي ماشين آلات خط توليد فوق، امکان انجام عمليات گالوانيزاسيون پيوسته به روش غوطه‏وري گرم بر روي انواع ورق به ضخامت3/0 تا 5/3 ميلي متر را ميسر مي‏سازد. وي افزود: شرکت صنايع فولاد شهريار تبريز با هدف تأمين بخشي از نياز صنايع منطقه و کشور، در زمينه توليد انواع ورق‏هاي پوشش‏دار آغاز بکار نموده است. چشم‏انداز و برنامه کاري اين شرکت، توسعه مجموعه جهت آماده‏سازي و توليد مواد اوليه و انجام فرآيندهاي مختلف براي توليد انواع متنوع ورق و محصولات نهايي مورد استفاده در صنايع پايين دستي مي‏باشد.

حاجي پور مديرعامل شرکت بازرگاني آشنارام گفت: اميد داريم با اجراي طرح توسعه کارخانه و افزايش کيفي و کمي توليدات با اولويت تامين مواد اوليه کارخانه هاي پايين دستي و با تلاش و همتي مضاعف، گامي در پيشبرد صنعت و اشتغال‏زايي منطقه و ميهن عزيزمان برداشته شود. وي ادامه داد: شرکت صنايع فولاد شهريار تبريز با عنايت به امـکان توليد ورق گالوانيزه گرم تا ضخامت 5/3 ميلي‏متر به روش غوطه‏وري گرم پيوسته و بهره‏مندي از بهترين کيفيت و استانداردهاي روز دنيا، جوابگوي نياز داخلي بوده و مازاد توليد اين شرکت نيز بر اساس برنامه‏هاي توسعه‏اي پيش رو در آينده به بازارهاي خارجي صادر مي‏گردد.

حاجي پور با بيان اينکه مي‏توان با رشد زنجيره فولاد گزينه توليدي مناسبي براي عدم وابستگي به فروش نفت در سيستم مالي کشور ايجاد کرد، گفت: توليد و صادرات فولاد يکي از گزينه‏هاي مهمي است که ضمن حمايت دولت و تلاش صنعتگران مي‏توان با صادرات مقاطع مختلف فولادي که خوشبختانه بازار خوبي در کشورهاي همسايه نيز دارد، ارز براي کشور آورد و از وابستگي به نفت رها شد.