دسته بندی نشده
title

پیام نوروزی رییس هیات عامل

۲۷ اسفند ۱۴۰۱
پیام نوروزی رییس هیات عامل

[vc_row][vc_column][vc_column_text]تابع زندگی انسان باید میل به نقطه شادی داشته باشد

یکی از عادات انسان مرور خاطرات گذشـته است. زمانی که عکس‏های به یادگار مانده از ایام دیرین را تورق می‏کنیم‏ و روند تغییـرات نشـسته بر چهـره روزگـار عـزیزان و اطرافیانمان را می‏نگـریم، هـم متـوجه طی مسـیری می‌شـویم که بعضـا مشغله‏ های ‏روزمره از آن غافلمان کرده است، هم جایگاهی که در آن ایستاده‏ایم را بازبینی می‌کنیم. در این میانه، اگر انسان برنامه محوری باشیم که تمامی این خاطرات و بودها و نبودها را براساس برنامه‌های از پیش تدوین شده ساخته‌ایم، می‏توانیم به محاسبه و ارزیابی بپردازیم و چه خوش خواهد بود اگر در این محاسبات به یک تراز مثبت از کرده‏ها و نکرده‏‏های خود برسیم. امـا انسـان هر آنچـه که در لحظـه هسـت و یا هـر آنچـه کـه می‏توانست در همان لحظه باشد در مقابل این که چقدر توانسته است شاد باشد و موجب شـادی دیگران شود رنگ خواهد باخت و در یک کلام تابع و برآیند مسیر طی شده انسان در نمودار زندگی‌اش باید میل به نقطه شادی داشته باشد.

یکی از مهم‏ترین مولفه‏های شاد زیستن زاهد بودن است و زاهد در کلام بزرگان به کسی تعبیر شده است که به آن چیزی که به دست می‏آورد بی حد و حصر خوشحالی نمی‏کند و نسبت به آنچه که از دست می‏‏دهد مایوس و غمگین نمی‏گردد و شاید این تعبیر همان اصل باشد که عزت و ذلت را بر ید قادر خداوند متعال می‏داند. پس ما باید صرفا به تکالیف خود در حد  وسع‏مان عمل کنیم، عشق بورزیم، محبت کنیم، شاد باشیم و شاد کنیم. گردش ایام، شروع سال از بهار و خاتمه آن به زمستان و نثار داشته‏های ‏طبیعت  به انسان  بدون هیچ  گونه  بخل  و تکبر و رویه ثابت خلقت در تعامل با بشریت و مخلوقات حکایت از زندگی زاهدانه طبیعت دارند. چیزی که ما هم می‏بایست از آن درس بگیریم.

سالی دگر با تمام شیرینی‏ها و تلخی‏‏هایش گذشت و ما همچنان امیدوار به سال‌‏ها و نسل‌های آتی هستیم و با خود عهد بسته ‏ایم تا آخرین نفس برای تعالی بشریت و آسایش و آرامش خود و دیگران تلاش کنیم. عهد و پیمانی که با همکارانم در گروه صنعتی پارس ساختار بسته‌ایم را یادآور می‏‏شوم و برای همه عزیزانم در گروه، ملت ایران و جهان سالی پر بار و توام با سلامتی و آسایش را مسئلت می‏‏نمایم.

جلیل نواده اباذر

رییس هیات عامل گروه صنعتی پارس ساختار[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]